söndag 21 april 2013

Nail Art Sunday - Jellymacka

Söndag igen, och Nail Art Sunday hos LeLack. Idag bjuder jag er på en jellymacka, både i blank och matt variant. Jellymackor är min favoritvariant av nail art. Fin effekt, lagom mycket och lite ansträngning. Jag har använt Do you think I´m Tex-y? från OPI och Pirouette my whistle, även den från OPI. DYTIT är väldigt blaskig, även för att vara en jelly, totalt 4 lager med ett lager glitter i mitten. Efter en dag med blank macka, fick det bli en dag med en matt variant också. Vilket gillar du bäst?

Sunday again, and Nail Art Sunday at LeLack. Today I´m giving you a jelly sandwich, both glossy and matte version. Jelly Sandwich is my favorite kind of nail art. Nice effect, not to much and a little effort. I have been using Do you think I'm Tex-y? from OPI and Pirouette my whistle, also from OPI. DYTIT is very watery, even for a jelly, a total of 4 layers with a layer of glitter in the middle. After a day of a shiny sandwich, it had to be a day with a matte version too. Which one do you like best?












15 kommentarer:

  1. Matt är alltid spännande på bild men jag gillar blank macka bäst!

    SvaraRadera
  2. Den var fin i matt men underbar med glans :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint. Jag gillar nog det matta bäst! :)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar det matta! Tycker det såg riktigt härligt ut :)
    Jag är å andra sidan inget fan alls av jelly ;)

    SvaraRadera
  5. Den matta varianten var läcker!

    SvaraRadera
  6. Åh, det ser ut som jättegoda små godisar. Och båda varianterna var fina, den blanka för att jag gillar när det är blankt och fint och den matta för det blev lite spännande och annorlunda :)

    SvaraRadera
  7. Vad snyggt det blev, gillar båda varianterna :) *beslutsångest* haha

    SvaraRadera
  8. Jellymackor är verkligen toppen. Min jelly-hög och "stora-glitter-hög" har ökat endel på sistone och det känns som att det är roligare att göra mackor när man har något att ta av liksom. ;)

    Du visar dessutom alltid kul inspiration på dem, det är nog främst tack vare dig jag ökat på med mack-lack. Jag gillade faktiskt den matta bäst här!

    SvaraRadera
  9. Båda var snygga men gillar nog den matta bäst :-)

    SvaraRadera
  10. Båda varianterna är fina! Jag måste testa att mattlacka glitter nån gång...

    SvaraRadera
  11. Mycket snyggt, båda två! Jag måste skaffa fler jellys...och jag äslkar pirouette my whistle och skulle vilja hitta en guldvariant på den också...

    SvaraRadera
  12. I den matta försvinner förvisso lite av djupet och dynamiken med en jellymacka men jag gillade ändå den matta bäst.

    SvaraRadera
  13. Sjukt fint! Ska försöka göra nåt liknande.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!